Φθινοπωρινές ιστορίες δημιουργικής γραφής

Χθες ξεκινήσαμε να δημιουργούμε φθινοπωρινές ιστορίες!

Την έμπνευση μας έδωσαν το φθινόπωρο και η γεωμετρική εποχή που μάθαμε στην ιστορία...

Η ιστορία μας διηγείται ένα ξεχωριστό πρωινό στο νησί της Μυτιλήνης, όπου είχαν αποικήσει Αιολείς. Εκεί, δύο φίλες, η Σαπφώ και η Λήδα, υποδέχονται με το δικό τους τρόπο το βασιλιά της Πύλου Νέστορα, ο οποίος κάνει μια στάση στο νησί τους για να ανεφοδιαστεί και να μοιραστεί με τους κατοίκους τη χαρά για τη νίκη των Ελλήνων στην Τροία.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΣΑΠΦΟΥΣ
Εκείνο το πρωί ξύπνησα από τις χαρούμενες κραυγές ανθρώπων, που ακούγονταν από το λιμάνι, όχι πολύ μακριά από το παλάτι. Σηκώθηκα αλαφιασμένη και χιλιάδες σκέψεις μου πέρασαν απ' το μυαλό.
"Τι να συνέβη άραγε; Μήπως ήρθε κάποιος βασιλιάς στο νησί μας;", αναρωτήθηκα.
Μόλις χθες το απόγευμα είχαν φτάσει τα ευχάριστα νέα της νίκης των Ελλήνων στην Τροία. 
Το εξώφυλλο του βιβλίου που θα φτιάξουμε!

"Α! Το βρήκα! Μπορεί να ήρθε ο βασιλιάς Νέστορας, τόσες φωνές ποιος άλλος θα μπορούσε να είναι! Θα τρέξω αμέσως να του φτιάξω ένα εμπνευσμένο και ηρωικό ποίημα για τα μεγάλα κατορθώματά του στον πόλεμο με τους Τρώες!" 
Το παλάτι ήταν γεμάτο από φωνές, χαμόγελα και δημιουργική διάθεση.
Αναρωτήθηκα αν η φίλη μου η Λήδα ήταν ήδη στο εργαστήριό της για να φτιάξει κάποιο ανάθημα για την περίσταση. Θα την επισκεπτόμουν αργότερα, τώρα ήθελα πολύ να ξεκινήσω να γράφω το ποίημα για το βασιλιά Νέστορα, είχα πολλή έμπνευση! 
Εκεί που είχα αφοσιωθεί στο γράψιμο, μια γνώριμη φωνή ακούστηκε: "Καλημέρα! Μου έλειψες!"
Αχ, η αγαπημένη μου φίλη η Λήδα!
Αφού συζητήσαμε για τα πρωινά νέα και τον ερχομό του σοφού βασιλιά από την Πύλο, μου εκμυστηρεύτηκε τα σχέδια της να δημιουργήσει ένα πρωτότυπο ποτήρι προς τιμήν του βασιλιά Νέστορα. Έπειτα αποχαιρετιστήκαμε με την υπόσχεση να φάμε κάτι μαζί στο μεσημεριανό διάλειμμα από την εργασία μας. 
Η ηρωική ποίηση δεν ήταν καθόλου το είδος που μου άρεσε να δημιουργώ, αλλά η περίσταση ήταν ξεχωριστή. Δεν υπήρχε κάποιος που να μην είχε χαρεί με τη νίκη των Ελλήνων στην Τροία.
Έτσι, λοιπόν, η έμπνευσή μου σήμερα ήταν ηρωική! 
Το ποίημα ξεκινούσε κάπως έτσι: 
Ο Νέστορας ο βασιλιάς, 
ξακουστής σοφίας κι ομορφιάς, 
επήγε ως την Τροία. 
Μαζί με τους πολεμιστές, 
άντρες γενναίους με φορεσιές 
εγράψανε ιστορία. 
Μια ιδέα μου ήρθε! Μήπως να πρότεινα στη Λήδα να της γράψω έναν απ' τους στίχους πάνω στο ποτήρι που σκόπευε να δημιουργήσει; 

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΛΗΔΑΣ
Εκείνο το πρωί ξύπνησα από χαρούμενες κραυγές ανθρώπων, που έρχονταν από το λιμάνι, όχι πολύ μακριά από το παλάτι. Σηκώθηκα, κοίταξα μέσα από το περίτεχνα σκαλισμένο παράθυρό μου και χάρηκα. Ο Νέστορας, ο γερο-σοφός βασιλιάς σταμάτησε στο νησί μας, επιστρέφοντας από τον πόλεμο στην Τροία. Τότε βγήκα έξω και από την τρελή χαρά μου ξεκίνησα να πάω να φτιάξω γεωμετρικά αγγεία περίτεχνα, καλλιτεχνικά. 
Στο παλάτι όλοι τρέχανε πάνω-κάτω για τις απαραίτητες προετοιμασίες. 
Το οπισθόφυλλο του βιβλίου μας!

Στο δρόμο προς το εργαστήριό μου, αποφάσισα να λοξοδρομήσω και να πάω να καλημερίσω τη φίλη μου, την ποιήτρια Σαπφώ. 
Τη βρήκα σκυμμένη πάνω απ' το τραπέζι της να δημιουργεί ένα καινούριο ποίημα. Μόλις με άκουσε σήκωσε το κεφάλι της και χαμογελαστή μου είπε: 
"Καλημέρα, Λήδα! Κι εμένα μου έλειψες!"
"Σε βλέπω λιγάκι αγχωμένη", παρατήρησα. "Τι σου συμβαίνει;"
"Προετοιμάζω ένα καινούριο ποίημα για το βασιλιά Νέστορα", μου είπε ενθουσιασμένη. "Εσύ, δε θα φτιάξεις κάτι;", με ρώτησε.
"Στο εργαστήρι πήγαινα, για να φτιάξω μια οινοχόη κι ένα πρωτότυπο ποτήρι που θα μείνει στην Ιστορία!", της απάντησα και συνειδητοποίησα ότι κι εγώ ήμουν πολύ ενθουσιασμένη.
"Τέλεια!", μου απάντησε, "Θα τα πούμε μαζί στο βασιλιά Νέστορα!"
"Βεβαίως!", απάντησα, γνέφοντας καταφατικά το κεφάλι. "Άντε, σ' αφήνω τώρα. Γεια!" 

"Γεια σου, Λήδα!", με αποχαιρέτησε κι η Σαπφώ. 
Στο εργαστήρι μου γινόταν χαμός! Παντού μαύρο και κόκκινο χρώμα, κομμάτια πηλού και μετάλλων, σμίλες και μισοτελειωμένα αγγεία, διακοσμημένα με ομόκεντρους κύκλους, μαιάνδρους και χαραγμένες μικρές τεθλασμένες γραμμές. Τα έβαλα όλα στην άκρη και συγκέντρωσα κοντά μου μονάχα όσα υλικά μου ήταν απαραίτητα για να φτιάξω το ποτήρι που είχα στο μυαλό μου. 
"Πώς να το στολίσω άραγε;", αναρωτήθηκα.
Το βρήκα! Θα γράψω ονόματα ηρώων βουστροφηδόν και θα βάλω καμπύλες, κύκλους, αλλά και ευθείες γραμμές.
Προχωράμε τώρα στο Ποτήρι του Νέστορα*. Θα ζωγραφίσω πάνω μια εικόνα νίκης και θα σκαλίσω, με τη βοήθεια της φίλης μου της Σαπφούς, ένα ποίημα για εκείνον. 

*Το Ποτήρι του Νέστορα είναι από τις πρώτα δείγματα ελληνικής γραφής που έχουν ανακαλυφθεί.


  Άδεια Creative Commons


Το έργο με τίτλο "Φθινοπωρινές ιστορίες δημιουργικής γραφής" από τον δημιουργό Ελένη Γαρυφαλάκη διατίθεται με την άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Μη εισαγόμενο .
Βασισμένο σε έργο στο http://kalosagogos.blogspot.com.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δυσορθογραφία: Συμφωνικά συμπλέγματα

Κάνοντας δουλειές του σπιτιού με παιδιά

BookBox: Advent Calendar Χριστουγεννιάτικων Βιβλίων