Παίζουμε και δημιουργούμε με ποίηση του Σεφέρη

Σήμερα ήταν η πρώτη συνάντηση για το πρόγραμμα "Ο Ήλιος ο Ηλιάτορας" και ξεκινήσαμε με τις όμορφες εικόνες και τα σύμβολα του Σεφέρη!
Γιατί Σεφέρη; Η απάντηση είναι πιο απλή και από απλή: γιατί αυτός μας ενέπνευσε!

Αφορμή ήταν το βιβλίο του Κυριτσόπουλου "Λίγο ακόμα..." από τις εκδόσεις Ίκαρος
Οι χαρταετοί, τα καραβάκια, οι θαλασσινές εικόνες των ποιημάτων του Σεφέρη μας βοήθησαν να δούμε με απλούς και παιχνιδιάρικους τρόπους τι σημαίνει ποιητής και ποίηση και πώς οι λέξεις μπορούν να γίνουν ένα τόσο αγαπημένο εργαλείο για να δημιουργήσεις την πιο όμορφη πραγματικότητα! :)

Γλωσσική Νοημοσύνη: Φτιάχνοντας όμορφα συναισθήματα με λέξεις από Χ 
Μιας και είχαμε παρέα από την Α' Δημοτικού και, μάλιστα, στην αρχή της, δώσαμε έμφαση στην κατανόηση του μηχανισμού της γραφής και της ανάγνωσης, χωρίς πίεση, αλλά με έμπνευση και ένα τελικό αποτέλεσμα που θα μας γέμιζε ευχαρίστηση.

Κάθε γράμμα ένας φθόγγος, κάθε φθόγγος μουσική στ' αυτιά μας και γλυκιά σημασία στην καρδιά μας! Κάπως έτσι δε μιλάμε και επικοινωνούμε; Ή, τουλάχιστον, θα μπορούσαμε... ;)

Κιναισθητική και Χωροταξική Νοημοσύνη: Κατασκευή τρισδιάστατων ποιητικών εικόνων
Οι εικόνες των ποιημάτων μετατρέπονταν σε τρισδιάστατες εικόνες, όπου έμπαιναν και νέοι ήρωες, όπως μικρές πασχαλίτσες από τις διάφορες βιβλιογωνιές!


Λογικομαθηματική Νοημοσύνη: Δημιουργία συμβόλων για να αντικαταστήσουμε λέξεις
Κι επειδή γράψαμε αρκετά, σκεφτήκαμε να δώσουμε σύμβολα αντί για ονομασίες στις μικρές μας βαρκούλες. Σας παρουσιάζουμε τις βάρκες "Συννεφούλα" και "Μηλένια"! :)

Νατουραλιστική Νοημοσύνη: Μιλάμε για τη ζωή στο βυθό και πιάνουμε έναν αληθινό αστερία! 
Κρυμμένος στη θαλασσινή βιβλιογωνιά ήταν κι ένας... αστερίας! Πραγματικός, σας λέω! Βεβαίως! Αυτός, λοιπόν, ο αστερίας δεν είναι τυχαίος, είναι κανονικός ποιητής... Και όχι ένας τυχαίος ποιητής, μιας και το όνομά του το καλλιτεχνικό το διάλεξε επίτηδες για να κάνει ομοιοκαταληξία με το είδος του. Μήπως μπορείτε να μαντέψετε πώς τον λένε;




Γλωσσική και Μουσική Νοημοσύνη: Μάθαμε πώς λειτουργεί η ομοιοκαταληξία και αφήνουμε τον τελευταίο στίχο να τον εμπνευστούν τα παιδιά για να φτιάξουν ιστορία. Έπειτα, τη λέξη αυτή, τη συλλαβίζουμε και την προφέρουμε για να τη βρουν σε ποιο γράμμα αντιστοιχεί και να το γράψουν μόνα τους. 
Ζαχαρίας ο αστερίας μας! Γλυκός και ταξιδιάρης! Όπως και η γοργόνα που είδαμε στο βιβλίο μας λίγο πιο μετά, διαβάζοντας τις επόμενες σελίδες...

Γλωσσική και Χωροταξική Νοημοσύνη: Η εικονογράφηση μιας ιστορίας μας βοηθά να μεταφέρουμε ένα νοητικό τρισδιάστατο μοντέλο σε χαρτί. 

Σας αποχαιρετούμε με μια θάλασσα γεμάτη από τα χρώματα που αφήνει ένας ήλιος που δύει και σας περιμένουμε στα επόμενα ταξίδια μας με Έλληνες μυθιστοριογράφους και ποιητές! :) 


...Λίγο ακόμα
Να σηκωθούμε λίγο ψηλότερα... 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δυσορθογραφία: Συμφωνικά συμπλέγματα

Κάνοντας δουλειές του σπιτιού με παιδιά

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην τάξη